CIRI-CIRI ITEM KBAT
(a) Stimulus:
Menggunakan stimulus secara ekstensif (contoh: petikan, gambar rajah, graf) untuk menjana kemahiran inferens
dan penaakulan kritis
(b) Pelbagai tahap / aras pemikiran:
Mentaksir pelbagai aras pemikiran dalam domain kognitif untuk memberi
impak yang lebih besar
(c) Item tidak berulang:
Item pelbagai / berbeza setiap tahun melangkaui bahan buku teks untuk
mengujudkan situasi yang baharu
(d) Konteks bukan lazim:
Konteks yang merujuk kepada situasi baharu yang tidak lazim kepada murid.
Bertujuan merangsang murid berfikir dan bukannya menyatakan semula apa yang
telah dipelajari di dalam bilik darjah
(e) Situasi sebenar dalam kehidupan harian:
Mencabar murid untuk menyelesaikan suatu masalah kehidupan sebenar dengan
menggunakan pembelajaran daripada pelbagai disiplin.
Buku ini mengumpulkan semua soalan kbat yang terdapat di dalam buku teks dan beberapa soalan yang
sering ditanya oleh murid.
Jawapan di dalam bahan ini dihasilkan melalui eksperimen, perbincangan dan carian internet.
Diharapkan bahan ini dapat dijadikan bacaan pantas bagi membolehkan murid mengingati soalan yang mungkin akan disoal nanti.
Tahun 4 (58 soalan) Tahun 5 (55 soalan)
Whatssap 0109707674 jika berminat.
RM20 postage seluruh Malaysia.
Tiada ulasan
Catat Ulasan